Jmeno:Stanislav
Přijmeni:______
Bydlište:Ostrava
ICQ:450520233
Steam:Mám
Aktivni hranii:2-3roky
Oblibeny gun:m4,aK,AWP..:))

Jsi...

Žena (55 | 49%)
Muž (57 | 51%)
 
 
 
 

Half-live 2

V době, kdy hry hrami nedělá hratelnost, ale grafika, je každé pokračování slavné ságy napjatě očekáváno. Nejinak tomu bylo v případě pokračování legendární hry Half-Life, resp. Half-Life 2. Zatímco u jedničky byl příběh oproti dvojce znatelně více v pozadí, do doby vydání Half-Life 2 Episode Two všechny tituly nesoucí název Half-Life 2 měly storyline v popředí.

Příběh

Kdo nehrál Half-Life 2 a Half-Life 2: Episode One, tomu příběh určitě mnohé neřekne. Dějství Episode Two totiž začíná přesně tam, kde končilo dějství Episode One. Gordon Freeman spolu s Alyx Vance vlakem odjíždí z rozpadajícího se City 17. Jejich vlak však nedaleko od města havaruje a další dobrodružství se odehrává v prostředí zalesněných plání a skal porostlých zelení. Žádný strach - skály ve svém nitru skrývají spletité jeskyně, podzemní základny a podobné objekty, jimiž v těle jmenovaného hlavního hrdiny musíte projít.

Žánr

Herní systém se dle očekávání nijak nezměnil. Pořád se jedná o FPS akční střílečku, ve které jde většinou o jedno - dostat se dál. Výjimky tvoří obranné sekvence, ve kterých je úkolem likvidovat přicházející nepřátele; v celé druhé epizodě jsem zaznamenal dvě.

Herní módy

Half-Life 2: Episode Two je hra zaměřená na singleplayer, avšak přesto je s ní dodáván logický mód Portal. Zajímavým zpestřením je zobrazování vývojářských komentářů, které dávají hře další rozměr.

Singleplayer

Gordon, mým odhadem asi tak v polovině herní doby, nebojuje sám. Po boku mu je nejčastěji zmíněná Alyx, která vlastní lehkou zbraň; lehkou v tom smyslu, že toho moc neustřílí. Stoprocentně ji potřebujete jen v technických pasážích, ve kterých zná kódy dveří, umí pracovat s terminály, vypínat tak silová pole apod.

Krátce zmíním také spřátelné povstalce, kteří s Vámi v obranných částech bojují. Mají nezanedbatelnou palebnou sílu, ale spíše se hodí jako návnady. Pravděpodobně bugem je skutečnost, že medici z jejich řad léčí, ale zdraví nepřibývá. Vyzvidhnout je však třeba, že Vám neskáčou do rány. Nicméně budete-li chtít nějakého spojence eliminovat, budete muset o pomoc požádat nepřátele; hra totiž nepodporuje friendly-fire.

Leckterý hráč pravděpodobně začne poté, co Alyx krátce po začátku hry probodnou, přemýšlet o tom, která klávesa odpovídá funkci Quick Load…ale je to zbytečné. V této pasáži, ve které má hlavní hrdina pouze Gravity Gun, je pak podivuhodná nemožnost vzít si od bezvládné hrdinky střelnou zbraň. Nebudu Vás napínat - Alyx to samozřejmě přežije a bude stejně fit, jako byla předtím. Sporným bodem je její nesmrtelnost - nemusíte se o ni starat, neumře, ale musíte čekat, než nastoupí na místo spolujezdce v sekci s vozidlem. Stejně jako v minulých dílech smíte používat jen autory k používání určená vozidla (v tomto díle jen jedno).

Nakousnutý zbraňový arzenál nebyl od Episode One rozšířen. Hráč se tak znovu postupně dopracovává ke zbraním, které už si mohl osahat.

Singleplayer je (v FPS módu) šikovně prokládán příběhovými sekvencemi, ve kterých hlavní hrdina zarytě mlčí. Ve hře neexistuje nic na způsob úkolníčku, takže občas (při zákysu") není od věci vzpomenout si, o čem byla poslední příběhová sekvence. Dohrání singleplayeru je otázkou hodin.

Nepřátelé

Narozdíl od zbraní byly typy nepřátel obohaceny. Nově se tak setkáme s odolnější verzí antliona, který plive kyselinu; připomíná kyselinuplivající" obludu z jedničky". Druhým novým monstrem je dvoumetrový mechanický robot, který dobře uhýbá, míří a dost vydrží…nepříjemný to nepřítel. Zástupce starých kreatur rozhodně nemineme. Myslím tím např. standardní zombie, vojáky Combine a pohladit si budeme moci i černé headcraby. Nechybí ani novinka z Episode One - zombine"; po snížení vlastního HP vezme do ruky odjištěný granát a snaží se dostat se co nejblíže k protivníkovi. Inteligence nepřátel je rovněž dobrá.

Prostředí, fyzika, grafika, HW náročnost

Episode Two zůstává v kabátě svého předchůdce - osvědčeném Source enginu. Proto se můžeme kochat pohledem na kutálející se sudy po nakloněných rovinách či sud upuštěný antigravitační zbraní, který postupně zaujímá rovnovážnou polohu. Stejně tak engine umožňuje aplikaci logických hádanek, které souvisí s hmotností předmětů, s čímž jsou spjata zákysová" místa; ve hře jich pár je, ale žádné z nich nepovažuji za kritické.

Velmi mě zaujala sekce, ve které bylo cílem dvěma kabely propojit dvě dvojice zásuvek. Pod každou dvojicí byl kabel. Když jsem spojil první dvojici, Alyx mě pochválila, načež později jsem zjistil, že pod druhou dvojicí zásuvek je krátký kabel. Musel jsem tedy první spojení zrušit (ano, Alyx se to nelíbilo) a zapojit znovu.

Hra je poměrně přímočará - k dosažení cíle musíte projít jednou cestou (pomíjím jeskynní komplex), ale logické úkoly můžete řešit individuálně.

Hardwarová náročnost je vzhledem k době vydání nízká.

Chyby a nedostatky

Nevím, jestli to byl záměr autorů, ale v některých částech mi hodně chybělo zdraví a v některých částech mi hodně chyběla munice.

Zklamáním je pro mě nemožnost zlikvidovat stridery, stejně jako v předchozích dílech, dostatečným počtem raket - ve hře tak zůstává jen nově popsaný způsob; pro jeho pochopení bude nejlepší, když si hru zahrajete.

V jednom místě máte čest s jedovatou antlioní královnou (třetí nový nepřítel). Přemístil jsem do této potvory velké množství munice, ale nepadla, a proto se domnívám, že v této sekci byla nesmrtelná, což mě mrzí.

Nemohu se zbavit dojmu, že se od Half-Life 2 často opakuje scénář, podle kterého máte projít nepříjemným prostředím a potom se z druhé strany zavřených dveří dostat zpět ke svým spolubojovníkům, kterým otevřete dveře.

Nepříjemné je dlouhé načítání, které obzvláště zamrzí, chcete-li projít každý kout a vydáte-li se napoprvé špatně v domnění, že tudy cesta dál nevede.

Verdikt

Half-Life 2: Episode Two je datadiskem, tedy rozšířením, v tom pravém slova smyslu. Nabízí další kus příběhu, další lokace, další nepřátele. Nic víc nečekejte, ale pakliže budete chtít hrát další díly, budou-li, velice pravděpodobně bude dohrání tohoto dílu nutností.